Spoor 2 re-integratie

Mogelijkheden zien in plaats van beperkingen

Amplooi-Mila-172A3574-600px

Specificaties:

  • Prijs traject:

    Gemiddeld €3.600,- per traject

  • Waar:

    Op locatie of online

Deel deze pagina:

Wat is Spoor 2 Re-integratie?

In dit traject leert de medewerker om verandering te accepteren en gemotiveerd vooruit te kijken naar ander werk. De medewerker gaat aan de slag met een ervaren coach om passend werk te vinden buiten de organisatie. De coach geeft handige tips en adviezen zodat de medewerker zich klaar kan stomen voor de arbeidsmarkt. De coach houdt de werkgever altijd up-to-date en zorgt ervoor dat de werkgever voldoet aan de Wet Verbetering Poortwachter dankzij een volledig opgebouwd dossier. Lees ook de 15 meest gestelde vragen over een spoor 2 traject.

Waarom dit traject?

  • Krijg ondersteuning van een ervaren coach
  • Motiveer jouw medewerker richting werk
  • Maak de verplichte re-integratie visies in orde
  • Voldoe aan de Wet Verbetering Poortwachter
  • Begeleiden van de medewerker naar een passende baan buiten de organisatie

Voordelen bij Amplooi

24

Binnen 24 uur na aanvraag contact

5

Binnen 5 dagen start traject

34+

Gecertificeerde coaches

1

Groot netwerk van bedrijven

Voor wie is Spoor 2 Re-integratie?

Je medewerker is langdurig ziek en zit bijna in het tweede ziektejaar. Je hebt in het eerste ziektejaar nog geen structurele oplossing gevonden voor jouw medewerker. Het kan ook zijn dat de arbeidsdeskundige heeft vastgesteld dat er onvoldoende mogelijkheden zijn in Spoor 1. In beide gevallen is het tijd om een Spoor 2 Re-integratie traject op te starten.

De coach gaat aan de slag met jouw medewerker maar zorgt er ook voor dat je als werkgever gezien wordt. Dankzij gesprekken en voortgangsrapportages weet je precies wat de status is van het traject en wat de vervolgstappen zijn.

Hoe pakken we het aan

  • 1 Driegesprek
  • 2 Intake en plan van aanpak
  • 3 Samenstelling van traject
  • 4 Inzet werkervaringsplek
  • 5 Voortgangsrapportages
  • 6 Eindrapportage met baan of WIA aanvraag hulp

Wat levert het je op?

  • Mensgerichte aanpak voor jouw medewerker
  • 72% schadelastbeperking werkgever o.a. door 50% werkhervatting
  • Deskundige hulp bij het voorbereiden op en vinden van een baan
  • Werkervaringsplek om duurzaam uren op te bouwen
  • Toegang tot online loopbaanportaal
  • Geen Loonsancties in spoor 2 dankzij een zorgvuldig opgebouwd rapport

Inhoud traject

Het traject wordt opgebouwd uit 4 verschillende modules: In beweging, Koers bepalen, Leren solliciteren en Arbeidsmarkt benaderen.

1. In beweging

Jouw medewerker wordt begeleid in het accepteren van de situatie en het zien van mogelijkheden voor de toekomst. Op basis van de intakerapportage zoeken we waar mogelijk naar een geschikte werkervaringsplek. Wanneer een geschikte plek is gevonden, begeleiden we jouw medewerker in het opbouwen van uren volgens het schema van de bedrijfsarts.

2. Koers bepalen

We gaan eerst zorgen voor een goed beeld van de situatie van jouw medewerker. Waar staat jouw medewerker nu? Welke competenties zijn belangrijk? We voeren gesprekken over werk, interesses, talenten en kwaliteiten. Op basis hiervan stellen we een persoonsprofiel op.

3. Leren solliciteren

Daarna gaan we aan de slag met alle vaardigheden die horen bij het zelfstandig solliciteren.

4. Arbeidsmarkt benaderen

Als duidelijk is wat voor baan bij iemand past, ondersteunen we gericht in het benaderen van de arbeidsmarkt. Het doel is om een nieuwe baan of werkervaringsplek te regelen. Ook krijgt de medewerker toegang tot een online loopbaanportaal.

Hoe pakken we het aan

Iedere medewerker is anders. En uiteraard is ook de huidige werkgever van belang in een re-integratietraject. Amplooi biedt een unieke werkwijze welke bepaalt hoe een Spoor 2 traject er mogelijk uitziet:

Ik ben werkgever
Driegesprek
Driegesprek Stap 1

Na de aanmelding plannen we een driegesprek in tussen jou, jouw medewerker en één van onze mobiliteitsexperts. Tijdens dit gesprek bespreken we welke re-integratiestappen er in het eerste jaar zijn gezet, wat de verwachtingen zijn en welke plichten er gelden. Ook maken we afspraken over contactmomenten en het monitoren van de voortgang van het traject.

Intakegesprek en plan van aanpak
Intakegesprek en plan van aanpak Stap 2

Tijdens het intakegesprek maken de coach en jouw medewerker nader kennis met elkaar. We zoomen in op de specifieke situatie en uitdagingen van jouw medewerker. Ter voorbereiding vragen we de medewerker een omschrijving van zijn of haar eigen re-integratievisie aan te leveren. Ook ontvangen we graag de arbeidsdeskundige rapportage. Op basis van deze stukken maken we een aanzet voor het plan van aanpak. Tijdens het intakegesprek bespreken we deze aanzet en passen we deze waar nodig aan. Het plan van aanpak vormt een sterke basis voor het zetten van doelgerichte stappen in de re-integratie.

Samenstelling van het traject
Samenstelling van het traject Stap 3

Een Spoor 2 traject bij Amplooi is modulair opgebouwd en stellen we samen op basis van de behoefte van uw medewerker. Bij de inzet van de modules houden we rekening met persoonlijke kenmerken, behoeftes en mogelijkheden van jouw medewerker. Op deze manier garanderen wij maatwerk en maken we de kans op een nieuwe baan zo groot mogelijk.

Inzet werkervaringsplek
Inzet werkervaringsplek Stap 4

We geloven dat je er pas echt achter komt wat je aankunt door in de praktijk uit te proberen wat lukt. Een werkervaringsplek is een werkomgeving waarbinnen dit kan, zonder dat jouw medewerker de druk voelt van een betaalde baan. Daarom zetten wij regelmatig werkervaringsplekken in bij een re-integratietraject. Binnen zo’n plek werkt een medewerker aan het opbouwen van ritme en het vergroten van zijn of haar belastbaarheid. Ons team van professionals werkt door heel Nederland. Dit zorgt ervoor dat we kennis hebben van de arbeidsmarkt in de regio.

Voortgangsrapportages
Voortgangsrapportages Stap 5

De voortgang van het traject is eenvoudig te volgen via ons klantportaal. We zetten na elk gesprek een rapportage klaar over de ondernomen acties en behaalde resultaten. Wanneer daar aanleiding voor is, nemen we ook telefonisch contact met jou op. Uiteraard staan we tussendoor ook klaar voor jou voor vragen of advies.

Einde van het traject
Einde van het traject Stap 6

Het traject ronden we af wanneer jouw medewerker een passende baan heeft gevonden, of je een WIA-aanvraag doet. Indien een WIA-aanvraag noodzakelijk is, wijzen we jou de weg. Ook zorgen we voor een eindrapportage met een overzicht van de gezette stappen en behaalde resultaten. Afsluitend hebben we een gesprek met jou en jouw medewerker waarin we het traject evalueren en een eventueel passend vervolg bespreken.

Previous
Next
Ik ben medewerker

Uren opbouwen met werkervaringsplek Dat kan met ons mobiliteitscentrum

Bij Amplooi hebben we een groot netwerk van bedrijven. Hierdoor kunnen we snel en eenvoudig een werkervaringsplek voor jouw medewerker regelen. Dit versnelt vaak het re-integratieproces en zorgt voor vertrouwen om stappen te zetten richting werk. Eén van deze werkplekken is NouJij! Een werkplek in Rotterdam waar mensen aandacht en kansen krijgen om uren op te bouwen, te ontwikkelen en hun talent te laten zien.

Lees ook de 15 meest gestelde vragen

over een spoor 2 traject

Ervaringen van medewerkers die wij hebben geholpen

Daniëlle Casemanager Verzuim & Re-integratie

Correcte en volledig begeleiding: Wij werken naar tevredenheid met Amplooi: Heldere en complete eindrapportages, deskundige, planmatige en professionele begeleiding. Duidelijke en adequate communicatie, accuraat op de noodzakelijke acties in het proces, goed op de hoogte van de tijdlijnen mbt herbeoordelingen en aanvragen voor WIA. Goed bereikbaar servicebureau met zeer klantvriendelijke medewerkers die vlot helpen met vragen over het klantportaal, de stand van dossiers of contactmomenten met de coach.

Lisanne Medewerker

Mijn coach van Amplooi is een fijne coach met een goede arbeidsethos, je kunt op haar bouwen. Ze zorgt met haar positieve houding voor een prettige sfeer tijdens de online. Deze gesprekken voert ze alsof ze tegen over je zit in haar eigen werkkamer. Zelf vind ik dat dit een verrijking voor iedere coach zou moeten zijn. Het online-gesprek kan een drempel wegnemen voor mensen die overal tegen opzien omdat het in je eigen vertrouwde omgeving plaats vindt.

Dominique HR Manager

Pro-actieve houding vanuit Amplooi. Het tijdig afgeven van signalen. Goed aanvoelen waar de behoeften liggen, zowel van de opdrachtgever als cliënt. Grote betrokkenheid.

Pim Medewerker

Mijn coach werkt constructief samen met mij en mede hierdoor wordt het coaching proces goed doorlopen en het einddoel behaald. Er is oprechte aandacht voor mij. Betrouwbaar, plezierig in omgang, eerlijk en oprecht.

Ons succesvolle mobiliteitscentrum

Werkervaringsplek

Ons mobiliteitscentrum verbindt actief bedrijven en uitstroommogelijkheden aan Amplooi. De kans op een geslaagde re-integratie wordt hiermee verhoogd en biedt meer perspectief aan de medewerker.

Wordt weer onderdeel van de maatschappij en het werkproces

We zijn er bij Amplooi van overtuigd dat je er pas écht achter komt wat je kunt en wilt wanneer je dingen uitprobeert. Daarom zetten wij regelmatig werkervaringsplekken in bij een re-integratietraject. Binnen zo’n plek werkt een medewerker aan het opbouwen van ritme en het vergroten van zijn of haar belastbaarheid.

Kennis van de lokale arbeidsmarkt

Ons team van professionals werkt door heel Nederland. Dit zorgt ervoor dat we kennis hebben van de arbeidsmarkt in de regio.

Onze mobiliteitsexperts en arbeidsmakelaars

Onze energieke mobiliteitsexperts coachen medewerkers met een oplossingsgerichte visie. Ze dagen uit tot creatief denken en handelen, waardoor medewerkers in hun kracht worden gezet. Als specialisten met diepgaande kennis van de lokale arbeidsmarkt, werken onze arbeidsmakelaars vanuit het mobiliteitscentrum. Ze zijn meesters in het matchen van medewerkers met potentiële werkgevers en zetten aan tot actie met een positieve benadering.

Vragen? Wij zijn er voor je.

Meer weten over wat we voor je kunnen betekenen? Aarzel niet om te bellen of een bericht te sturen.

Amplooi-Kitty-350px