WGA re-integratie

Met WGA re-integratie geven we persoonlijke en resultaatgerichte begeleiding richting werk aan een ex-medewerker.

WGA re-integratie Begeleiding in kansen zien, pakken en benutten

Als een (ex-)medewerker een WGA-uitkering ontvangt en de werkgever is eigenrisicodrager biedt ons WGA re-integratietraject uitkomst. Tijdens dit traject gaan we samen met de (ex-)medewerker op zoek naar mogelijkheden en ondersteunen we in het benaderen van de arbeidsmarkt. We zetten de stap om een nieuwe kans te pakken en benutten. We bieden een resultaatgerichte en een persoonlijke aanpak zodat de (ex-)medewerker met vol vertrouwen de mogelijkheden benut. Zo helpen we de (ex-)medewerker stap voor stap van een WGA-uitkering naar een duurzame baan.

Inhoud van het traject

Lees hieronder hoe een WGA re-integratietraject er voor u uitziet. 

Intakegesprek

Uw (ex-)medewerker en de mobiliteitsexpert die het traject begeleid, maken tijdens het intakegesprek kennis met elkaar. We brengen de situatie in beeld en bespreken welke beperkingen een rol spelen, maar we leggen vooral focus op kansen en mogelijkheden. We verdiepen ons in de stappen die al zijn gezet tijdens de re-integratie en bekijken de resultaten. Op basis van het gesprek maken we een plan van aanpak met de stappen die we gaan zetten. Het traject bouwen we modulair op en stellen we samen uit verschillende bouwstenen. Deze bouwstenen vallen binnen de modules: In beweging, Koers bepalen, Leren solliciteren en Arbeidsmarkt benaderen. Het plan van aanpak vormt een sterke basis voor het zetten van doelgerichte stappen in de re-integratie.

Samenstelling van het traject

In de eerste module “In beweging” blikken we kort terug op wat uw (ex-)medewerker heeft meegemaakt en welke invloed dit heeft op zijn of haar loopbaan. Op deze manier ontstaat ruimte om vooruit te kijken en doelgericht stappen te zetten in de re-integratie. De tweede module is “Koers bepalen”. We oriënteren ons op welke beroepen passen bij uw (ex-)medewerker. Dit doen we op basis van belastbaarheid, interesses en vaardigheden. Vervolgens bekijken we welke bedrijven en vacatures hierbij passen. Na het doorlopen van de module is uw (ex-)medewerker gemotiveerd en weet deze wat voor soort beroepen passend zijn. Tijdens de derde module “Leren solliciteren” leren we uw (ex-)medewerker alle vaardigheden die nodig zijn om effectief te solliciteren. In de vierde module “Arbeidsmarkt benaderen” gaan we actief aan de slag met het benaderen van bedrijven. In deze fase komt onze arbeidsmakelaar in beeld. Deze ondersteunt uw (ex-)medewerker in het vinden van ander passend werk. We ondersteunen uw (ex-)medewerker met sollicitatietips en activeren door middel van het doorsturen van passende vacatures. We stellen uw (ex-)medewerker voor bij externe organisaties en maken hiervoor gebruik van ons grote netwerk. Uw (ex-)medewerker ontvangt dagelijks via ons online loopbaanportaal Jobport een gericht aanbod van alle openstaande vacatures in Nederland. Zo maken we de kans op een nieuwe baan zo groot mogelijk.

Inzet werkervaringsplek

Een werkervaringsplek is een werkomgeving waarbinnen uw (ex-)medewerker kan leren en proberen, zonder de druk te voelen van een betaalde baan. We benaderen actief het Amplooi netwerk voor het vinden van een geschikte plek. Wanneer deze is gevonden, begeleiden we uw (ex-)medewerker in het opbouwen van zijn of haar uren. We werken aan het leren omgaan met eventuele beperkingen, maar vooral het ervaren van mogelijkheden staat centraal. De inzet van een werkervaringsplek zorgt ervoor dat uw (ex-)medewerker weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces.

Intakegesprek

Jij en de mobiliteitsexpert die het traject begeleid, maken tijdens het intakegesprek kennis met elkaar. Samen brengen we de situatie in beeld en bespreken we welke beperkingen een rol spelen. We focussen ons vooral op kansen en mogelijkheden. Ook verdiepen we ons in de stappen die al zijn gezet tijdens jouw re-integratie en de behaalde resultaten. Op basis van het gesprek maken we een plan van aanpak met de stappen die we gaan zetten. Het traject bouwen we modulair op en stellen we samen uit verschillende bouwstenen. Deze bouwstenen vallen binnen de modules: In beweging, Koers bepalen, Leren solliciteren en Arbeidsmarkt benaderen.

Samenstelling van het traject

In de eerste module “In beweging” blikken we terug op wat je hebt meegemaakt en welke invloed dit heeft op jouw loopbaan. De tweede module is “Koers bepalen”. We oriënteren ons op welke beroepen passen bij jou. We houden hierbij rekening met jouw belastbaarheid, interesses en vaardigheden. Vervolgens bekijken we welke bedrijven en vacatures hierbij aansluiten. Tijdens de derde module “Leren solliciteren” leren we je alle vaardigheden die nodig zijn om te solliciteren. In de vierde module “Arbeidsmarkt benaderen” gaan we aan de slag met het benaderen van bedrijven. In deze fase sluit ook één van onze arbeidsmakelaars aan. Deze ondersteunt je met sollicitatietips en helpt je met het zoeken en vinden van geschikte vacatures. We stellen je voor bij mogelijk passende bedrijven. We maken hierbij gebruik van ons grote netwerk. Je ontvangt dagelijks via ons online loopbaanportaal Jobport een gericht aanbod van openstaande vacatures die bij jou passen.

Inzet werkervaringsplek

Een werkervaringsplek is een werkomgeving waarbinnen jij kunt leren en proberen, zonder de druk te voelen van een betaalde baan. We begeleiden je in het opbouwen van jouw uren. Ook werken we aan het leren omgaan met beperkingen, maar vooral het ervaren van mogelijkheden staat centraal. De inzet van een werkervaringsplek zorgt ervoor dat je weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces. Zo vergroten we de kans op een nieuwe baan!

Zo maken we van het traject een succes

We pakken onze trajecten gestructureerd aan. Bekijk hier hoe we zorgen voor mooie resultaten.

Snelle start van het traject

Snelle start van het traject

Binnen 24 uur naar aanmelding nemen we contact op. Binnen vijf werkdagen voeren we een intakegesprek.

Heldere communicatie

Heldere communicatie

Communicatie is van cruciaal belang voor succesvolle trajecten. We communiceren helder over verwachtingen en voortgang. Tussentijds zijn we goed bereikbaar en staan we klaar voor vragen en advies op maat.

Inzet werkervaringsplek

Inzet werkervaringsplek

Met behulp van een werkervaringsplek activeren we en vergroten we de motivatie van een medewerker. Zo zorgen we ervoor dat een medewerker weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces.

Groot netwerk

Groot netwerk

Wij hebben een eigen mobiliteitscentrum vanuit waar onze arbeidsmakelaars werken. Dit zijn professionals gespecialiseerd in het vinden en creëren van kansen op de arbeidsmarkt. Zij werken verspreid door heel Nederland en hebben een breed en divers netwerk.

Altijd in de buurt

Altijd in de buurt

Ons team werkt vanuit verschillende locaties verspreid over heel Nederland. Zo bieden wij landelijke dekking en garanderen we kennis van de lokale arbeidsmarkt.

Kwaliteit bewaken

Kwaliteit bewaken

Gedurende het traject bewaken we de klanttevredenheid. Daarnaast vragen we na afloop om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Met deze input blijven wij ons verbeteren en borgen we kwaliteit.

Binnen 24 uur contact

Snelle start van het traject

Groot netwerk

Altijd in de buurt

Vraag een offerte aan

Toestemming*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken werken vanuit waarde mogelijk

Wij zijn Amplooi en expert in de begeleiding en ontwikkeling van personeel. Dat doen wij met onze werkvermogen, arbeidsmobiliteit en talentmanagement dienstverlening. Zo zorgen we voor het in kaart brengen en benutten van kwaliteiten en het ontwikkelen van talenten. Hierdoor past het werk bij de medewerker en vergroten we werkgeluk én productiviteit. Dat noemen wij werken vanuit waarde.

  • Durf te doen

    Wij geloven dat door te doen en te experimenteren de mooiste inzichten ontstaan. Iets nieuws doen is vaak spannend. Daarvoor moet je durven. Begeleiden in het durven doen, is onze specialiteit. Door te luisteren, doorgronden, motiveren en activeren werken we aan een leven lang werkgeluk.

  • Oplossingsgerichte methodiek

    Wij werken vanuit de wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek “oplossingsgericht coachen”. We dragen geen kant en klare oplossingen aan, maar doen aanspraak op het oplossend vermogen van een medewerker. Zo zetten wij deze in zijn of haar kracht en zorgen we voor duurzame oplossingen.

  • Veilig en professioneel

    Wij garanderen optimale privacy en veiligheid van data en zijn ISO 27001 en 9001 gecertificeerd. Onze professionals zijn gediplomeerd en gecertificeerd en bieden effectieve begeleiding met geschikte tools voor iedere situatie.

Succesvol mobiliteitscentrum

Ons mobiliteitscentrum verbindt actief bedrijven en uitstroommogelijkheden aan Amplooi. 

Werkervaringsplek

We zijn er bij Amplooi van overtuigd dat je er pas écht achter komt wat je kunt en wilt wanneer je dingen uitprobeert. Daarom start 60% van de medewerkers die bij ons een re-integratietraject volgt binnen vier maanden aan een werkervaringsplek. Binnen zo’n plek werkt een medewerker aan het opbouwen van ritme en het vergroten van zijn of haar belastbaarheid, zonder de druk te voelen van een betaalde baan. Een medewerker wordt zo weer onderdeel van de maatschappij en het werkproces. De werkervaringsplek geeft de kans om uit te proberen, te leren en te ervaren. We begeleiden een medewerker en laten zien dat er mogelijkheden zijn. Dit motiveert en activeert en draagt bij aan een succesvolle re-integratie.

Kennis van de lokale arbeidsmarkt

Ons team van professionals werkt door heel Nederland. Dit zorgt ervoor dat we kennis hebben van de arbeidsmarkt in de regio. Ons netwerk is breed en divers en vanuit het mobiliteitscentrum onderhouden we regelmatig contact. Zo zien we niet alleen zichtbare, maar ook onzichtbare kansen en vacatures. Op deze manier hebben we scherp zicht op kansrijke uitstroom functies en maken we de kans op een baan zo groot mogelijk.

Onze enthousiaste Mobiliteitsexperts en Arbeidsmakelaars

WGA re-integratie ervaringen

Pien Casemanager

Amplooi heeft in de afgelopen 3 jaar +- 40 re-integratietrajecten Spoor 3 uitgevoerd in opdracht van AEGON Schadeverzekering. Het betrof zowel lager- als hoger opgeleiden kandidaten. De kandidaten hadden diverse klachten; Fysieke klachten, psychische,- en psychiatrische klachten en sommige kandidaten hadden een combinatie van beide. Amplooi biedt tijdens spoor 3 re-integratietrajecten deskundige ondersteuning bij het vinden van passend werk.

Bianca Casemanager Verzuim

Voorheen werkte wij samen met kleine lokale re-integratiebureaus. Je merkt verschil in hoe zaken georganiseerd zijn tussen een kleine partner en een grotere, landelijke partner zoals Amplooi. In de professionaliteit en kwaliteit zie je dat verschil goed terug. Bijvoorbeeld in de manier van rapporteren en terugkoppelen.

Bas Medewerker

Met mijn coach ben ik erachter gekomen dat er ondanks mijn WGA uitkering toch mogelijkheden zijn. Ze heeft mij gemotiveerd om de lat minder hoog te leggen, waardoor in kleinere stapjes ben gaan zetten. Al deze stapjes samen vormen een resultaat dat ik nooit voor mogelijk had gehouden.

YanaIvachtchenko

Meer weten over wat we voor je kunnen doen?

Aarzel niet om ons te bellen of een bericht te sturen.