ZW-Flex

Met ZW-Flex zijn we er voor uitgevallen flexkrachten. We werken aan een snelle activering en het opbouwen van uren. 

ZW-Flex Mogelijkheden verkennen en uitbouwen

Medewerkers die een tijdelijk contract hebben en uitvallen en medewerkers die uit dienst gaan en binnen een maand ziek worden, hebben recht op re-integratiebegeleiding. Met een ZW-Flex traject begeleiden we een medewerker drie maanden lang volgens het schema van de bedrijfsarts in het opbouwen van uren. Het doel van het traject is het opbouwen van uren tot minstens 65% van de loonwaarde van de oorspronkelijke functie. De medewerker mag dan beter gemeld worden. De uren bouwt de medewerker op binnen een werkervaringsplek. Dit is een veilige werkplek waar een medewerker zijn of haar mogelijkheden verkent en uitbouwt.

Inhoud van het traject

Lees hieronder hoe een ZW-Flextraject er voor u uitziet. 

Intakegesprek met uw medewerker

Tijdens het intakegesprek maken uw medewerker en onze arbeidsmakelaar die het traject begeleidt kennis met elkaar. We stellen verdiepende vragen en zoomen in op de specifieke situatie en de uitdagingen van uw medewerker.

Inzet van een werkervaringsplek

Op basis van het intakegesprek zoeken we een geschikte werkervaringsplek. We benaderen actief het Amplooi netwerk. Wanneer een geschikte plek is gevonden, begeleiden we uw medewerker in het opbouwen van zijn of haar uren volgens het schema van de bedrijfsarts. We werken aan het leren omgaan met eventuele beperkingen, maar vooral het ervaren van mogelijkheden staat centraal. De inzet van een werkervaringsplek zorgt ervoor dat uw medewerker weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces. Zo activeren en motiveren we uw medewerker.

Eindrapport

Een ZW-Flextraject duurt 3 maanden. Het traject sluiten we af met een overzichtelijk eindrapport. Dit is een verslag van de gezette stappen en geboekte resultaten. Het doel van het traject is uw medewerker begeleiden naar een wekelijks werkritme van minimaal 65% van zijn of haar oorspronkelijke contracturen, zodat u uw medewerker weer beter kunt melden. Wanneer het niet gelukt is om een werkritme van 65% op te bouwen, kunnen we het traject vervolgen met een Spoor 2 traject.

Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek maak je kennis een van onze arbeidsmakelaars. We stellen verdiepende vragen en zoomen in op jouw specifieke situatie en de uitdagingen. Op basis van het intakegesprek zoeken we een geschikte werkervaringsplek. Dit is een veilige werkomgeving waarbinnen jij kunt leren, proberen en ervaren.

Inzet van een werkervaringsplek

We geloven dat je er pas echt achter komt wat je kunt en wilt door te proberen. Een werkervaringsplek is een werkomgeving waarbinnen dit kan zonder dat je de druk voelt van een betaalde baan. We benaderen actief het Amplooi netwerk voor het vinden van een geschikte plek. Wanneer deze is gevonden, begeleiden we je in het opbouwen van je uren volgens het schema van de bedrijfsarts. We werken samen aan het leren omgaan met eventuele beperkingen, maar vooral het ervaren van mogelijkheden staat centraal. De inzet van een werkervaringsplek zorgt ervoor dat je weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces. Zo vergroten we jouw zelfvertrouwen en motivatie.

Evaluatiegesprek en eindrapport

Na drie maanden bespreekt de mobiliteitsexpert jouw voortgang met je. Het traject sluiten we af met een overzichtelijk eindrapport. Dit is een verslag van jouw gezette stappen en geboekte resultaten.

Het doel is om een wekelijks werkritme van minimaal 65% van jouw oorspronkelijke contracturen op te bouwen. Indien het niet mogelijk blijkt om het werkritme op te bouwen binnen drie maanden, kan jouw werkgever ervoor kiezen om het traject voort te zetten als een Spoor 2 re-integratietraject.

Zo maken we van het traject een succes

We pakken onze trajecten gestructureerd aan. Bekijk hier hoe we zorgen voor mooie resultaten.

Snelle start van het traject

Snelle start van het traject

Binnen 24 uur naar aanmelding nemen we contact op. Binnen vijf werkdagen voeren we een intakegesprek.

Heldere communicatie

Heldere communicatie

Communicatie is van cruciaal belang voor succesvolle trajecten. We communiceren helder over verwachtingen en voortgang. Tussentijds zijn we goed bereikbaar en staan we klaar voor vragen en advies op maat.

Inzet werkervaringsplek

Inzet werkervaringsplek

Met behulp van een werkervaringsplek activeren we en vergroten we de motivatie van een medewerker. Zo zorgen we ervoor dat een medewerker weer onderdeel wordt van de maatschappij en het werkproces.

Groot netwerk

Groot netwerk

Wij hebben een eigen mobiliteitscentrum vanuit waar onze arbeidsmakelaars werken. Dit zijn professionals gespecialiseerd in het vinden en creëren van kansen op de arbeidsmarkt. Zij werken verspreid door heel Nederland en hebben een breed en divers netwerk.

Altijd in de buurt

Altijd in de buurt

Ons team werkt vanuit verschillende locaties verspreid over heel Nederland. Zo bieden wij landelijke dekking en garanderen we kennis van de lokale arbeidsmarkt.

Kwaliteit bewaken

Kwaliteit bewaken

Gedurende het traject bewaken we de klanttevredenheid. Daarnaast vragen we na afloop om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Met deze input blijven wij ons verbeteren en borgen we kwaliteit.

Binnen 24 uur contact

Snelle start van het traject

Groot netwerk

Altijd in de buurt

Vraag een offerte aan

Wij maken werken vanuit waarde mogelijk

Wij zijn Amplooi en expert in de begeleiding en ontwikkeling van personeel. Dat doen wij met onze werkvermogen, arbeidsmobiliteit en talentmanagement dienstverlening. Zo zorgen we voor het in kaart brengen en benutten van kwaliteiten en het ontwikkelen van talenten. Hierdoor past het werk bij de medewerker en vergroten we werkgeluk én productiviteit. Dat noemen wij werken vanuit waarde.

  • Durf te doen

    Wij geloven dat door te doen en te experimenteren de mooiste inzichten ontstaan. Iets nieuws doen is vaak spannend. Daarvoor moet je durven. Begeleiden in het durven doen, is onze specialiteit. Door te luisteren, doorgronden, motiveren en activeren werken we aan een leven lang werkgeluk.

  • Oplossingsgerichte methodiek

    Wij werken vanuit de wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek “oplossingsgericht coachen”. We dragen geen kant en klare oplossingen aan, maar doen aanspraak op het oplossend vermogen van een medewerker. Zo zetten wij deze in zijn of haar kracht en zorgen we voor duurzame oplossingen.

  • Veilig en professioneel

    Wij garanderen optimale privacy en veiligheid van data en zijn ISO 27001 en 9001 gecertificeerd. Onze professionals zijn gediplomeerd en gecertificeerd en bieden effectieve begeleiding met geschikte tools voor iedere situatie.

Succesvol mobiliteitscentrum

Ons mobiliteitscentrum verbindt actief bedrijven en uitstroommogelijkheden aan Amplooi. 

Werkervaringsplek

We zijn er bij Amplooi van overtuigd dat je er pas écht achter komt wat je kunt en wilt wanneer je dingen uitprobeert. Daarom start 60% van de medewerkers die bij ons een re-integratietraject volgt binnen vier maanden aan een werkervaringsplek. Binnen zo’n plek werkt een medewerker aan het opbouwen van ritme en het vergroten van zijn of haar belastbaarheid, zonder de druk te voelen van een betaalde baan. Een medewerker wordt zo weer onderdeel van de maatschappij en het werkproces. De werkervaringsplek geeft de kans om uit te proberen, te leren en te ervaren. We begeleiden een medewerker en laten zien dat er mogelijkheden zijn. Dit motiveert en activeert en draagt bij aan een succesvolle re-integratie.

Kennis van de lokale arbeidsmarkt

Ons team van professionals werkt door heel Nederland. Dit zorgt ervoor dat we kennis hebben van de arbeidsmarkt in de regio. Ons netwerk is breed en divers en vanuit het mobiliteitscentrum onderhouden we regelmatig contact. Zo zien we niet alleen zichtbare, maar ook onzichtbare kansen en vacatures. Op deze manier hebben we scherp zicht op kansrijke uitstroom functies en maken we de kans op een baan zo groot mogelijk.

Onze enthousiaste Arbeidsmakelaars

ZW-Flex ervaringen

Jasmijn Verzuimspecialist

Met regelmaat heb ik ervaren dat de mobiliteitsexperts meedenken en innovatieve oplossingen aandragen. Amplooi heeft een deskundig team die allen individueel de tijd nemen om ziekteverzuimdossiers met beide handen aan te pakken en te komen tot verder beweging in het herstel. Daar waar bijzondere vraagstukken liggen, zullen de deskundigen hun inzet geven en zijn zij bereid om net dat ene stapje slimmer en efficiënter te werken. De adviezen zijn op basis van kennis en expertise op verschillende niveaus.

Chantal Medewerker

Ik ben heel tevreden over het verloop van het traject. Mijn begeleider heeft mij enorm geholpen door te luisteren naar wat ik nodig had. Zo is het een traject op maat geworden.

Sharon Casemanager

Het meest waardevol is de humane werkwijze, een groot netwerk tot verbinding zoeken in verschillende lagen, de flexibiliteit en bereikbaarheid.

JessicaVanDenBerg

Meer weten over wat we voor je kunnen doen?

Aarzel niet om ons te bellen of een bericht te sturen.