Bedrijfsmaatschappelijk Werk

Sociaal-emotioneel stabiel worden

Amplooi-Talentmanagemt-Talentcoach-172A3956-350px

Specificaties:

  • Prijs:

    Uurtarief: €168,50,- 

  • Waar:

    Op locatie of online

Deel deze pagina:

Wat is Bedrijfsmaatschappelijk Werk?

Bij bedrijfsmaatschappelijk werk wordt een medewerker geholpen die ondersteuning nodig heeft op sociaal-emotioneel vlak. Als er een arbeidsconflict is tussen de medewerker en de leidinggevende en zij niet meer goed overweg kunnen, kan een bedrijfsmaatschappelijk werker worden ingeschakeld. Samen met de BMW'er wordt een traject opgezet om het welzijn en werkplezier te bevorderen en om verzuim te voorkomen. Een BMW'er kan ook preventief worden ingezet, nog voordat er sprake is van verzuim.

Bedrijfsmaatschappelijk werk is uniek vanwege de specifieke combinatie van vaardigheden, expertise en benaderingen die gericht zijn op het welzijn van werknemers binnen de context van de werkplek.

Waarom Bedrijfsmaatschappelijk Werk?

  • Het voorkomen van verzuim
  • Bevorderen van het welzijn en werkplezier
  • Extern advies buiten eigen organisatie
  • Versnelt herstelproces

Voordelen bij Amplooi

1

Binnen 1 werkdag contact

5

Binnen 5 dagen gesprek ingepland

35

locaties door heel Nederland

100%

Persoonlijke begeleiding

Voor wie is bedrijfsmaatschappelijk werk?

Bedrijfsmaatschappelijk werk is er voor iedereen binnen een organisatie. Voor iedere medewerker persoonlijk (inhoud is altijd vertrouwelijk), op casuïstiek niveau voor de leidinggevende en als sparringpartner voor de opdrachtgever.

De rol van de bedrijfsmaatschappelijk werker is complex en kan als "meerzijdig partijdig" worden beschouwd. Dit betekent dat de bedrijfsmaatschappelijk werker betrokken is bij verschillende belanghebbenden in een organisatie, zoals werknemers, werkgevers en de organisatie zelf. De bedrijfsmaatschappelijk werker treedt daarbij zowel neutraal als ondersteunend op.

Hoe pakken we het aan

  • 1 Intake gesprek
  • 2 Hersteltraject
  • 3 Rapport en advies

Hoe pakken we het aan?

Intake gesprek
Intake gesprek Stap 1

Kennismaking: Het opbouwen van een vertrouwensrelatie tussen de bedrijfsmaatschappelijk werker en de werknemer.

Probleeminventarisatie: Begrijpen van de aard en omvang van de problemen waarmee de werknemer kampt, zowel persoonlijk als werkgerelateerd.

Doelstellingen formuleren: Samen met de werknemer duidelijk definiëren wat hij of zij hoopt te bereiken door het traject.

Plan van aanpak: Opstellen van een voorlopig plan van aanpak, waarin de stappen en interventies worden beschreven die nodig zijn om de gestelde doelen te bereiken.

Hersteltraject
Hersteltraject Stap 2

Probleemoplossing: Werken aan het oplossen van de geïdentificeerde problemen.

Versterken van vaardigheden: Ontwikkelen van coping-strategieën, communicatievaardigheden en andere relevante vaardigheden.

Ondersteuning en begeleiding: Bieden van emotionele en praktische ondersteuning gedurende het traject.

Rapport en advies
Rapport en advies Stap 3

Evaluatie: Beoordelen van de voortgang en de effectiviteit van de interventies.

Documentatie: Opstellen van een rapport met bevindingen, conclusies en aanbevelingen.

Advies aan de organisatie: Formuleren van adviezen voor de werkgever over verdere stappen of maatregelen die nodig zijn.

Previous
Next

Wat levert een bedrijfsmaatschappelijk werker op?

  • Emotionele Ondersteuning en Werk-Privé Balans
  • Verhoogde Productiviteit en Lagere Verzuimkosten
  • Verbeterde Werkcultuur en Risicomanagement
  • Betere Werknemersretentie en Compliance

Ervaringen van medewerkers die wij hebben geholpen

Teamleider Gemeente Amsterdam

Ik ben vooral tevreden met de manier van communiceren via het aangeboden platform waar verslagen etc. in terug te vinden zijn. Ook het contact met de mobiliteitsexpert was prettig en adequaat. Op Amplooi kun je rekenen.  

Lorano Medewerker

De mobiliteitsexperts die mij hebben geholpen zitten vol begrip en hebben veel geduld. De communicatie is duidelijk. Je weet waar je aan toe bent. Er is genoeg ruimte om aan te geven wat je wilt en welke kant je op wilt gaan. Ik heb uit mijn coaching gehaald dat er meer in mij zit dan ik zelf dacht. Tijdens het traject ben ik een stuk zelfverzekerder geworden over mijn kunnen en doen.

HR-Adviseur Hilton Foods

Erg tevreden met Amplooi. Mijn medewerker is positief geactiveerd om zelf activiteiten te ondernemen. Amplooi denkt goed mee in het proces en je kunt altijd even bellen om te sparren. Dat vind ik erg belangrijk en fijn.

Nina Medewerker

Mijn ervaring met Amplooi was super goed, fijn en leerzaam. De mobiliteitsexpert die mij begeleide was een eerlijk, lief en betrokken persoon. Door haar heb ik een prima CV en een leuke baan!

Vragen? Wij zijn er voor je.

Meer weten over wat we voor je kunnen betekenen? Aarzel niet om te bellen of een bericht te sturen.

Amplooi-Kitty-350px